Vores Køkken

I køkkenet på Skals Højskole står det aldrig stille. Vi har travlt med at lave velsmagende, inspirerende, sund og nærende mad til alle vores dejlige kursister.

Vi følger med udviklingen og er også med til at skabe den. Vi udfordrer os selv, når vi tilbereder dagens måltider og finder ofte nye og spændene måder at anvende råvarerne på.

Økologi og bæredygtighed er en naturlig indarbejdet del af køkkenets hverdag, som vi er stolte af og værner nidkært om.

Vores køkken favner de forskellige særlige kostbehov som vores kursister måtte have. Skriv det til os når du tilmelder dig, så vi kan være klar fra første dag.

Skolen har anlagt en stor og sanselig have, hvor alle afgrøder er valgt med omhu. Her findes planter til farvning af garn og stof, smuk pynt til bordet og masser af frugt, bær, krydderurter med mere. Vi elsker at hente spændende ting i haven til maden og vi sætter en ære i at bruge af naturens gaver til at skabe en god smags- og visuel spiseoplevelse.

Personalet i vores køkken repræsenterer mange års erfaring og kulturel spredning og vi bestræber os meget på, at din oplevelse af køkkenet er i top, hvad enten du er hos os i 5 måneder, 1 uge eller blot 1 dag og vi er altid glade for at gense de mange kursister der vender tilbage til skolen igen og igen. Vi glæder os også til at byde dig velkommen i spisesalen.

Velbekomme.