Events

Højskolen vil bygge bro mellem forskning inden for tekstil bæredygtighed og almen dannelse og videreformidle. Det synliggøres i afholdelse af seminarer, hvor de aktuelle forskningsresultater implementeres. Vores seminarer har til formål at tage de åbenlyse diskussioner om tekstile udfordringer og løsninger op.

Højskolen stiller skarpt på tekstiler og bæredygtighed på seminarerne, som skal fungere som dialoger, hvor gæster, lærere, gæstelærere og højskoleelever både inddrages og deltager. Udover at invitere offentligheden indbyder vi også relevante aktører til at afholde oplæg, om bæredygtighed inden for tekstilområdet. Det vil være forskere, virksomheder og tekstilformgivere, der arbejder specifikt med bæredygtige materialer, teknikker, metoder og løsninger. Formidling, udveksling og debatter om specifikke og aktuelle emner er omdrejningspunktet og seminarerne afholdes med forskellige temaer.

Vi skaber skræddersyede workshops og events med fokus på bæredygtighed, der tilpasses forskellige færdighedsniveauer og finder sted på forskellige lokationer rundt omkring i landet. Vores arrangementer er centreret omkring et aktivt værkstedsmiljø, hvor dialog, redskaber og bæredygtige materialer udgør kernen i opbygningen af workshoppen. Vores mål er at engagere og invitere interesserede til aktivt at lære og praktisere forskellige tekstile teknikker samtidig med, at vi sammen udforsker, hvad vi kan gøre for at fremme bæredygtighed.