Handelsbetingelser lange kurser for
Skals – højskolen for design og håndarbejde
Højskolebakken 21, 8832 Skals – CVR 18 20 26 97

Tilmelding, bekræftelse, betaling og kvittering.

Når du tilmelder dig et langt kursus mailes der en bekræftelse eller du får besked på, at du står på venteliste. Såfremt du er optaget på kurset skal du inden 14 dage betale tilmeldingsgebyr på 2.500 kr. Der bliver ca.2-3 mdr. før kursusstart mailet et velkomstbrev og betalingsopgørelse til dig. Har du ikke oplyst din mailadresse bliver opgørelsen sendt pr. post.
1.rate skal være betalt ca. 1 md. før kursusstart. Du kan også vælge at betale hele kursusbeløbet på én gang.

Venteliste
Hvis du kommer på venteliste til et fuldt booket kursus kontakter vi dig, hvis der bliver en ledig plads.

Betaling og sikkerhed
Du kan benytte følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Bemærk at kortselskaberne kan opkræve et gebyr i forbindelse med brug af betalingskort. Ved anvendelse af kreditkort skal du selv betale gebyret. Gebyret tillægges dit køb.

Fortrydelse og afbud
Når du melder fra senest 8 uger før kursusstart refunderer vi det indbetalte beløb fratrukket 1.000 kr. Melder du fra senere end 8 uger før kursusstart refunderer vi ikke det indbetalte beløb. Du har dog altid en fortrydelsesret på 3 dage fra tilmelding.
Hvis du afbryder dit højskoleophold, skal du betale skolepenge for den igangværende måned + 4 uger.
Hvis skolen på tidspunktet for din afrejse har betalt for din deltagelse på studieturen, skal du dække de udgifter skolen har i forbindelse hermed.
Hvis du afbryder højskoleopholdet 1 uge eller mere p.g.a. ferie skal du udover skolepengene betale statstilskuddet som i 2024 udgør 2.900  kr. pr. uge.
Du er ikke forsikret af skolen, mens du er her, så du skal have en gyldig rejseforsikring, når vi er på studietur.

Behandling af personoplysninger
Beskyttelse af oplysninger er et spørgsmål om tillid, og beskyttelsen af dine private oplysninger er vigtigt for os. Vi indhenter kun informationer i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os. Det er lovpligtigt, at du ved tilskudsberettige kurser opgiver dit CPR-nummer. Disse oplysninger videregives kun til statslige myndigheder.

Personoplysningerne opbevares efterfølgende i et fælles kartotek og vi sender hvert år i december måned kursusprogram til tidligere kursister. Såfremt du ikke ønsker kursusprogram tilsendt skal du give skolen besked og vi sletter personoplysningerne.