Workshop 2024

Vi tror på det smukkes kraft. Derfor vil vi styrke tekstil bæredygtighed gennem reparation, omtanke og genbrug, baseret på vores dybe forankring i det tekstile håndværk. Vi vil gå fra tanke til handling og inspirerer til bæredygtige vaner i hverdagen.

Som noget nyt havde højskolen opsat et telt i haven under sommerudstillingen 2024 med særligt fokus på bæredygtighed.  I teltet afholdte vi 4 forskellige workshops med inspiration til bæredygtige løsninger til at passe bedre på vores tøj.

Workshoppen var en del af skolens nye omfattende projekt "Tekstil Omtanke - fra forskning til hverdag". Et område vi stiller skarpt på i de kommende 3 år. Projektet har til formål at give adgang til ny viden i kombination med traditionelle håndværksmæssige færdigheder og skal give den enkelte mulighed for at træffe bevidste og ansvarlige valg i forhold til eget tekstilforbrug.

På vores workshop havde vi gennem to dage 4 dygtige undervisere med hver deres bud på bæredygtige løsninger.

Trine Runge Jessen - Broderist / Broderede Knapper
Alma Storm / Væv på en rammevæv med genbrugsmaterialer