Handelsbetingelser korte kurser for Skals – højskolen for design og håndarbejde
Højskolebakken 21, 8832 Skals – CVR 18 20 26 97

Tilmelding, bekræftelse, betaling og kvittering.
Når du tilmelder dig et kort kursus, indtaster du også dine kortoplysninger og der mailes en bekræftelse. Tilmeldingsgebyr på 1.000 kr., som indgår i kursets pris bliver først trukket på dit kort, når du har fået en plads på kurset. Der bliver ca. 3 mdr. før kursusstart mailet en betalingsopgørelse til dig og du skal betale resten af kursusbeløbet senest 8 uger før kursusstart. Har du ikke oplyst din mailadresse bliver opgørelsen sendt pr. post.
Du kan også vælge at betale hele kursusbeløbet på én gang.

Specielt ved rejsekurser. Når du tilmelder dig rejsekurset, betaler du et tilmeldingsgebyr på 2.000 kr., som indgår i kursets pris. Du får besked om indbetaling af restbeløbet senere – alt efter hvilket rejsekursus du er tilmeldt.

Venteliste. Hvis du kommer på venteliste til et fuldt booket kursus kontakter vi dig, hvis der bliver en ledig plads – eller vi sender en mail om plads på andre tilsvarende kurser.

Betaling og sikkerhed
Du kan benytte følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Bemærk at kortselskaberne kan opkræve et gebyr i forbindelse med brug af betalingskort. Ved anvendelse af kreditkort skal du selv betale gebyret. Gebyret tillægges dit køb.

Fortrydelse og afbud
Når du melder fra senest 8 uger før kursusstart refunderer vi det indbetalte beløb fratrukket 500 kr. Melder du fra senere end 8 uger før kursusstart refunderer vi ikke kursusprisen. Du har dog altid en fortrydelsesret på 3 dage fra tilmelding.

Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab, så du kan få kursusudgiften dækket, hvis du er nødt til at melde afbud. Du kan også tegne en afbestillingsforsikring gennem Europæiske Rejseforsikring. Vigtigt – afbestillingsforsikringer skal tegnes samtidig med du betaler indmeldelsesgebyr.

Hvis Skals Højskole aflyser: Vi forbeholder os ret til at aflyse, hvis der er for få tilmeldte indtil 2 uger før kursusstart, og vi tilbagebetaler den fulde kursuspris.

Behandling af personoplysninger
Beskyttelse af oplysninger er et spørgsmål om tillid, og beskyttelsen af dine private oplysninger er vigtigt for os. Vi indhenter kun informationer i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os. Det er lovpligtigt, at du ved tilskudsberettige kurser opgiver dit CPR-nummer. Disse oplysninger videregives kun til statslige myndigheder.
Personoplysningerne opbevares efterfølgende i et fælles kartotek og vi sender hvert år i december måned kursusprogram til tidligere kursister. Såfremt du ikke ønsker kursusprogram tilsendt skal du give skolen besked og vi sletter personoplysningerne.