Valgfag, emnedage/uger og weekendfag

Om mandagen har vi valgfag. Når du ankommer til skolen i januar eller august har vi, på baggrund af erfaring og hvad der er oppe i tiden, valgt valgfag for den første periode. Det kan være keramik, tryk-teknikker eller læder, bogindbinding eller handskesyning. Listen efterfølgende er lang og foranderlig, men eks. på valgfag kan være; at lave egen gine, smykker, knipling, re-design, finere sy-teknikker m.m. og vi er selvfølgelig altid åbne overfor nye tiltag. Hvilke fag det bliver, afgøres ved afstemning.

På en højskole er der ingen vinter, påske og efterårsferie, vi tilbyder derimod emneuger som giver dig mulighed for at fordybe dig i ét fag en hel uge eller tre dage. Her hyrer vi typisk lærere ind som professionelt virkelig brænder for en særlig teknik eller et arbejdsområde, det kan være; plantefarvning, maskinstrik, sy teknikker, læder eller andet som også kan komme som ideer fra jer.

Hver weekend, især i begyndelsen af et ophold, arrangerer vi undervisning på lørdage (engang imellem også søndage). Skals højskole ligger lidt ude på landet og der er derfor ikke utroligt mange tilbud udover dem vi arrangerer på højskolen, MEN det ser vi positivt på og derfor tilbydes i masser af spændende og interessante éndags-fag. Det kan være Cyantonopi, linoleumstryk, filtning, spinding, re-design, syning af bøllehatte eller forklæder. Listen er lang og igen er I med til at foreslå emner, når I har været på skolen et stykke tid.