Klik ned til kursuslisten
Ingen kurser fundet - prøv at vælge anderledes i filtret.

Generelt om ugekurser

(husk link til indholdsplan/skema)

Går du og drømmer om at lære noget nyt og fordybe dig i en hel lang uge, så kan det være at et ugekursus på Skals kunne opfylde din drøm? Gå på opdagelse i de mange kurser der er fordelt over hele året og der er mulighed for enkelte 4-dageskurser fra man-fredag, ugekurser fra søn-lørdag eller hvis du har lyst til at besøge Island, Holland, Færøerne eller på rundtur i DK - ja så er det også en mulighed.

Mens du er på skolen, bor du på to-mandsværelser med bad på gangen og adgang til værkstederne hele døgnet. Vi har mulighed for indkvartering i et begrænset antal eneværelser men vil altid forsøge at opfylde dine ønsker. På værelset er der linnedpakke, dyne og pude, så det skal du ikke tænke på.

Man indkvarteres oftest om søndagen og afrejser igen efterfølgende lørdag morgen. I mellemtiden får du undervisning alle dage, deltager i morgensamlinger, forelæsninger og udflugt. Værkstedet er dit hele ugen og der kan arbejdes indtil du ikke kan holde dig vågen længere…

Der er flere forskellige måder at afvikle ugekursus på; f.eks. er der i januar vinterkurser og i juni og august er der sommerkurser. I disse uger er der ingen elever på det lange kursus og alle kursister på skolen er der kun dén ene uge. Det betyder at alle er samlet i timerne med morgensamling, forelæsninger og udflugt og først i undervisningstiden skilles I ad. I øvrige uge-kursus-uger er I her samtidig med eleverne på det lange hold, det betyder at I er sammen med dem om morgenen og til forelæsninger og igen skilles I ad i undervisningstiden, forskellen her er, at der altid kun er to ugekurser samlet på én gang, hvorimod der ved sommer-og vinterkurser kan være 5-6 forskellige hold af en uges varighed.

Vores køkken kan håndtere mange forskellige kosthensyn, men det er vigtigt, at du skriver det på tilmeldingen under bemærkninger.
Ønsker du vegansk kost er der et tillæg på kr. 100 pr. uge.

billede seo